Testy na prawo jazdy: Uruchamianie silnika o zapłonie samoczynnym

Testy na prawo jazdy to nie tylko pytania z kodeksu drogowego. Baza egzaminacyjna składa się też z między innymi pytań odnoszących się do pierwszej pomocy, techniki kierowania pojazdem, czy zagadnień dotyczących zasad eksploatacji pojazdów.

Testy na prawo jazdy i uruchamianie silnika

Jedno z „technicznych” pytań w testach na prawo jazdy:

Która z wymienionych przyczyn spowoduje nieosiągnięcie przez silnik, o zapłonie samoczynnym, obrotów rozruchowych?

  1. Niesprawny rozrusznik
  2. Naładowany akumulator
  3. Zbyt luźny pasek klinowy alternatora

Silnik o zapłonie samoczynnym (nazywany też wysokoprężnym)– to w którym do zapłonu paliwa nie jest wymagane zewnętrzne źródło energii - następuje zapłon samoczynny.Do cylindra dostarczane jest powietrze, a kiedy tłok zbliża się do swojego najwyższego położenia następuje wtrysk paliwa, które następnie spala się po przekroczeniu w komorze spalania temperatury jego zapłonu. Do zainicjowania zapłonu nie są potrzebne tak jak w przypadku silnika o zapłonie iskrowym zewnętrzne źródła ciepła

W powyższym pytaniu nie ma znaczenia o jakim silniku mowa, bowiem w każdym z rodzaju silnika (w przypadku tej konfiguracji odpowiedzi) niesprawny rozrusznik uniemożliwia jego uruchomienia.

Kompletną bazę egzaminacyjną stosowaną w testach na prawo jazdy znajdziesz na zdamyto.com.

Image: